2015-12-29

Toshiba częściowo wycofuje się z rynku laptopów konsumenckich

Zmiany w strategii Toshiby

Koncentracja na sektorze biznesowym

Toshiba będzie zmniejszać dostępności jej notebooków konsumenckich, aby skupić się na bardziej lukratywnym (biznesowym) sektorze branży.

Plotki na ten temat krążyły już od dłuższego czasu, ale dopiero teraz producent oficjalnie ogłosił plan naprawczy "Revitalization Action Plan", który skupi się na sektorze B2B.

 

Plan naprawczy

Główne punkty planu naprawczego producenta to umocnienie kultury korporacyjnej i wdrożenie podziału przedsiębiorstwa na działy obsługującego różne sektory branży. Japoński producent został przyłapany oszustwach księgowych księgowych na początku tego roku i wobec skandalu nastąpiły masowe zwolnienia z powodu nakładania na producenta coraz bardziej dotkliwych kar.

Laptopy biznesowe

Jak ogłoszono w ramach oficjalnego komunikatu, Toshiba będzie teraz skoncentrować swoje globalne wysiłki działu mobilnego na bardziej opłacalnej kategorii branży - biznesowych notebookach jednocześnie redukując linię produktów konsumenckich. Nie oznacza to, że Toshiba będzie całkowicie wycofywać się z rynku konsumenckiego, ale od teraz jej portfel produktów konsumenckich skupi się tylko na rynku japońskim i amerykańskim. Dokładne modele i serie, które zostaną zlikwidowane i/lub ograniczone nie są wyraźnie wymienione w ogłoszeniu. Obecnie konsumencka linia produktów Toshiba to serie Satellite, Qosmio, Kira i Chromebooki.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel